Startsida / Inlägg

Taylor Swift plagierar indiespelet ”Night in the Woods” – i ny reklamfilm

av Effie Karabuda
taylornightinthewoods

Superstjärnan Taylor Swift har gjort en total rip-off på kritkerrosade ”Night in the Woods” – i hopp om att sälja fler konsertbiljetter. 

Man skulle kunna tro att världsartisten Taylor Swift och indietiteln ”Night in the Woods” inte har så mycket gemensamt. Men det har de fakt– skoja, de är verkligen varandras diametrala motsatser. Trots detta har man ändå gjort en liten ihopparning av de två i en nysläppt reklamfilm.

Utvecklaren Scott Benson, som hittat på äventyret om katten Mae och hennes småstadsliv, var snabb med att uppmärksamma videon på sin Twitter. Klippet gör reklam för sångerskans biljettsystem Taylor Swift Tix powered by Ticketmaster Verified Fan (puh!) och har helt och hållet snott grafiken från det hyllade spelet. Som grädde på moset gör huvudkaraktären ett litet gästspel efter ungefär 24 sekunder där hon håller i glow sticks och gungar huvudet i takt till musiken.

Om det var Swifts egen idé att använda ”Night in the Woods” som inspirationskälla är högst oklart. Men skaparen Benson verkar i alla fall inte hysa något agg gentemot amerikanskan. Tvärtom har han tagit händelsen med ro och skriver att han ser det hela som en kärleksfull referens.

Faaast… Han kallar det också för ”the weirdest fucking thing ever”. Med all rätt.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Malin Wandrell
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB