Tuttspelens tuttspel ”Dead or Alive” vill bli mindre tuttigt
av
Den ökända fightingspelserien ska minska på bröststudsandet i kommande ”Dead or Alive 6”, berättar utvecklarna Team Ninja.
Ibland känns det som att Team Ninja inte gör något annat än att tänka på bröst. På ett minutiöst och nästan akademiskt vis studerar de hur snabbt, långsamt, hårt eller mjukt animebrösten ska studsa i sin ”vi låtsas att det handlar om fighting”-spelserie ”Dead or Alive”. De använder till och med en särskild spelmotor, Soft Engine, för att få till det bästa tutt- och rövresultatet. Jag ska erkänna att deras engagemang – på något skruvat sätt – ändå är lite beundransvärt.
Nu ska man dock tona ner de uppmärksammade slow-mo-studsarna i kommande ”Dead or Alive 6”, meddelar studion i en intervju med Gameinformer. Fokus ska riktas mer mot själva slagsmålen och man vill att spelet ska uppfattas som ”coolt och moget” snarare än ”sexigt”.
”Det är är en prototyp, så det kommer kanske ske ändringar i framtiden. I den här versionen har Kasumi fortfarande sina gamla utstyrslar och det är några delar som studsar eller rör på sig, men vi vill att det ska se mycket mer naturligt ut. Vårt mål är att göra rörelserna väldigt naturliga. Dessutom har karaktärerna väldigt starka personligheter som vi vill lyfta fram.”, säger regissören Yohei Shimbori.
Men oroa er inte, alla tuttfantaster där ute! Det kan nämligen komma ett tillägg i form av ett DLC med lite fläskigare (förlåt) animationer.
”När det gäller nedladdningsbart innehåll får vi se vad spelarna faktiskt vill ha och vad de ger för respons. Alla gamers vill inte ha samma sak, men vi vill höra deras åsikter och få feedback.”
Vilken tur att vi lever samtidigt jag o ”Dead or Alive”.