Katastrofstart för ”Anthem”-demon – EA ber om ursäkt
avEA:s nya storsatsning fick en riktig mardrömsstart. Nu tvingas utvecklarna be om ursäkt för teknikstrulet i ”Anthem”-demon.
I helgen kickade Electronic Arts igång en så kallad VIP-demo av ”Anthem”. Om man hade förbokat actionrollspelet skulle man få tillgång till det exklusiva testet. Men tyvärr ställde tekniken till det rejält för de förväntansfulla fansen.
Vissa kunde inte ens logga in i betaversionen och hade problem med servrarna. Många spelare drabbades också av otroligt långsamma laddningstider. Det var flera som behövde starta om spelet efter bara några minuter i hopp om att laddningsskärmarna inte skulle haka upp sig.
När EA och Bioware upptäckte problemen valde de inte att förlänga betan, utan försökte istället hitta en lösning på situationen. Igår kväll publicerade Chad Robertson, head of live service på Bioware, en ursäkt på företagets hemsida.
”Vi uppskattar ert tålamod och ber verkligen om ursäkt till alla som haft problem med att ta sig in i spelet”, förklarade Robertson.
Som plåster på såren får alla VIP-demo-deltagare ett bonusföremål i form av en dekal till ens rustning. Den landar i ens inventory först vid lanseringen den 22 februari.
Den öppna betan börjar den 1 februari. Om du vill känna att ”Anthem” krånglar till livet ytterligare kan du kolla in den här tabellen.